Jumlah Pelawat

Selamat Hari Jadi - 310313

Teks : Norazira Mohamed


Hari Ahad lepas merupakan hari yang bersejarah dalam hidup saya. Tiga puluh tujuh tahun yang lepas, ibu saya, Allahyarhamah Siti Fatimah telah selamat melahirkan bayi perempuan yang comel (perasan sikit yer..) yang diberi nama Norazira Mohamed. Iya, Ahad lepas iaitu 31 Mac 2013 merupakan ulangtahun kelahiran saya yang ke tiga puluh tujuh tahun.

Pada hari istimewa itu, Encik Suami memasakkan nasi ayam penyet khas buat isterinya ini. Terus terang saya katakan, memang saya tidak pernah merasa nasi ayam penyet di mana-mana sebelum ini. Inilah yang pertama kali. Dan saya tidak tahu bagaimana rasanya nasi ayam penyet di restoran atau kedai makan yang lain tapi bagi saya nasi ayam penyet masakan Encik Suami adalah yang paling sedap pernah saya makan.



Alhamdulillah, tiga puluh tujuh tahun dengan dikurniakan empat orang cahayamata. Yang kelima bakal menyusul Syawal nanti. Ya Allah, aku bersyukur dengan nikmat yang telah Kau limpahkan selama tiga puluh tujuh tahun ini.

InsyaAllah tahun ini, saya ingin mencabar diri saya membuat sesuatu yang tidak pernah terduga oleh akal fikiran saya selama ini. Semoga saya istiqamah dalam melakukannya. Apakah ia? Biarlah ianya menjadi rahsia saya dahulu. Bila dah berjaya nanti, saya akan war-warkan. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...