Jumlah Pelawat

Demi masa.... 110513

Teks : Norazira Mohamed
Gambar : Carian Google


"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran." (Al 'Asr 103: 1-3)

Apa cerita pasal masa ni. Ok, sebenarnya saya nak bercerita mengenai masa yang begitu mencemburui saya. Oh, amat letih mengejar masa. Sejak akhir-akhir ini terasa masa 24 jam itu tidak mencukupi buat saya. Apa yang saya sibukkan sangat ni??? Sampaikan blog pun tidak sempat di 'update'. 



Ok, pertama : sekarang ni saya sudah tidak ada pembantu rumah sementara. Sekiranya tuan puan masih ingat mengenai entri saya berkenaan pembantu sementara ini (baca kisahnya di sini), tidak sampai sebulan, pembantu rumah tu minta berhenti dengan alasan suaminya tidak mengizinkan. Jadi, sekarang segala urusan rumahtangga diurus semula oleh saya seratus peratus. 


Kedua : disebabkan segala urusan rumahtangga di urus semula oleh saya seratus peratus, jadi saya perlu pandai membahagikan masa untuk anak-anak, urusan rumahtangga dan juga penulisan di blog termasuk mencari bahan dan sebagainya. Bab pembahagian masa dan pengurusan masa inilah yang sering kali saya gagal. Lebih-lebih lagi saya berbadan dua ni, bila dah seharian letih bekerja, balik rumah pula menguruskan urusan rumahtangga dan anak-anak, badan sudah terkulai keletihan. Bila tiba masa buka blog, mata pun dah lelap. Owh!!!

Ketiga : Tugas di pejabat nak kata menimbun tidaklah juga, tapi disebabkan saya masih ada 3 bulan sebelum bercuti panjang, jadi saya cuba siapkan kerja-kerja yang tertangguh sebelum ini. Jadi nanti tidaklah sesiapa yang menaggung tugas saya tu terbeban dengan kerja saya yang tak siap. Jnagan plak nanti, bila saya kembali bertugas, kerja yang sepatutnya dia siapkan semasa menanggung tugas saya dikembalikan semula pada saya.

Keempat : Itu sahajalah yang dapat difikirkan buat masa ini. Kalu ikutkan hati, semua kerja mahu diuruskan sesempurna mungkin, tapi saya perlu sedar dengan keadaan saya begini, saya perlu akur pada kemampuan diri sendiri. InsyaAllah, akan cuba menguruskan masa sebaik mungkin dan akan cuba meng'update' blog setiap hari. Mudah-mudahan Allah permudahkan segalanya... Amin...

Kisah terhebat wanita yang sukses bergelar wahm, ia kisah motivasi dan inspirasi!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=459442140808043&set=a.459442137474710.1073741834.448759028543021&type=1&theater

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...