Jumlah Pelawat

Sekolah Rumah

Teks : Norazira Mohamed
Gambar : Carian Google

Sekolah rumah atau juga lebih dikenali sebagai homeschooling mula menjadi pilihan ramai ibubapa moden masa kini didalam mendididk anak-anak mereka. Homeschooling merupakan satu proses pendidikan yang mana pembelajaran dan proses mengajar tidak berlaku disekolah formal seperti kanak-kanak lainnya. Homeschooling ialah proses yang mana pembelajaran dan pendidikan boleh dilakaukan dimana sahaja, samada di rumah, di padang, di pasar, di kebun, di dimana sahaja yang mana proses pembelajaran boleh dicipta. Sumber rujukan homeschooling ini juga amat luas bukan hanya berpandukan buku teks sahaja.

Sekiranya anak-anak bersekolah formal, maka mereka perlu mengikuti kokurikulum yang telah di sediakan dan terikat dengan jadual waktu yang telah ditetapkan. Tetapi bagi anak-anak yang homeschooling, tiada batasan waktu dan tiada had dalam proses pembelajaran. 

Oleh kerana proses pendididkan homeschooling ini tidak terikat dengan silibus dan kokurikulum, pembelajaran kepada anak-anak lebih menjurus kepada minat anak-anak itu sendiri samada olahraga, nyayian, sains, matematik dan sebagainya. 



Bagi mereka yang menjalankan homeshooling ini, satu-satunya kelebihan ialah ibubapa tidak perlu membayar segala yuran, biaya bulanan dan juga tak perlu mebuat segala jenis pakaian seragam. Pakai sahaja pakaian yang biasa dipakai dirumah. Anak-anak juga lebih selesa. Ini secara tak langsung dapat menjimatkan kos pengurusan sesebuah keluarga. 


Dapatkan Set Lengkap E-Iqra' - Cara Mudah Belajar Quran / Tajwid.

Ciri-ciri seperti di bawah:

  • Pakej Lengkap
  • Teknik Mudah Belajar Quran
  • Sesuai untuk kanak-kanak dan dewasa
  • Set E-Iqra' mengandungi 3 buku dan 3 VCD
  • Sangat interaktif untuk belajar quran dan tajwid
  • Untuk seisi keluarga pun boleh gunakan
  • Khusus di PC dan boleh juga di skrin TV
http://daneenonlinebookstore.blogspot.com/search/label/E-Iqra%27

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...